27.-29. august 2026 Stortorget → Tromsø

PRAKTISK INFORMASJON / PRACTICAL INFORMATION

***English below

Hei, og velkommen til Rakettnatt-teamet! Vi er glade for å ha deg med, og gleder oss masse til festival.

Som frivillig får du festivalpass for jobben, billetten mottar du her:
Festivalarmbånd hentes i billettboden ved inngangen.
Her har de full oversikt over hvilket armbånd du skal ha. Alle med helgepass, dagspass torsdag, dagspass fredag eller dagspass lørdag må hente sitt armbånd samme dag som du skal inn på festivalen. Alle frivillige har torsdagspass inkludert.

Frivillige bruker køa merket «Gjesteliste/akkreditering», og husk å ha legitimasjonen klar. Når du har fått på festivalarmbåndet er det bare å nyte musikken og festivalstemningen!

Bli med på fest og feiring etter festival? Se dato nederst 😊


Ikke nøl med å ta kontakt dersom det skulle være noe! Husk at frivilligkoordinator har taushetsplikt.
E-post:
frivillig@rakettnatt.no
Telefon: +47 404 99 866 // + 47 406 14 648

 

 

TILGANG PÅ OMRÅDET OG UNIFORM

• Din uniform på jobb er en refleksvest, av miljøvennlige hensyn har vi valgt å bruke gjenbrukbar bekledning.

• Vesten gjør deg synlig i en annen rolle enn publikum og vil deles ut av din arbeidsleder. Den leveres tilbake etter endt vakt.

• Jobber du i VIP-teltet er bekledningen sort skjorte med logo. Denne leveres også tilbake etter endt vakt.

• Når du skal inn på arenaen på jobb må du ha et armbånd (arbeidsbånd) som bevis. Dette må fremvises vekter hver gang du skal inn på området.

• Armbåndet viser hvilken dag du jobber.

• Jobber du før eller etter festivalen trenger du ikke hente arbeidsbånd, men vil få utdelt et riggebånd av den som tar deg imot.

Følg alltid info som sendes ut i sms før vakten din

• Alle frivillige får Rakettnatt-merch. Du kan velge mellom to typer caps eller lue.Vi har et utvalg av hver sort, vær rask om du har en favoritt.

• Vi oppfordrer til å hente arbeidsbånd/armbånd i forkant for å unngå kø før vaktstart på festivaldagene, tidspunkter finner du her:

🚀 Frivilligmøte mandag 25.08 på Bryggeriet
🚀 Frivilligkontoret på Tvibit, åpningstider:
Tirsdag 26.8 og onsdag 27.8 kl 11-19
Torsdag 28.8 – lørdag 30.8 kl 12-18

 

OPPMØTE OG VAKTINFO

Ettermiddagsvakt på festivaldagene: Arbeidsleder for din bar/ditt arbeidsområde vil stå synlig med skilt slik at du lett kan finne din plass. Hent armbånd og registrer deg på frivilligkontoret først. Har du allerede hentet armbånd kan du bare gå rett til din gruppe.

Jobb før/etter festivaldager: Følg informasjon utsendt på SMS før vakt, oppmøtested og kontaktinfo ligger vedlagt.

• Frivilligkontoret er inne på Tvibit. Arbeidsleder vil vente på deg utenfor.

• Møt presis og edru til vakt. Alkohol skal ikke inntas med arbeidsbånd eller uniform.

• SMS sendes ut før alle vakter med påminnelse og nyttig info.

• Din vaktleder har ansvaret for å lage en pauseordning slik at alle får hvile/spise gjennom vakt. Husk å gi beskjed om du trenger drikkepause eller bare en pust i bakken.

• Værmeldinga er lovende, men vi vet hvor vi bor! Ta gjerne med deg ekstra skift, sekker kan oppbevares i cateringområdet på Kulturhuset.

• Husk gyldig førerkort om du skal kjøre på vakt!

 

MÅLTID

• Hvis du jobber mer enn 5,5 timer får du et måltid inkludert i vakten. Lunsj for dagtidsvakt og middag for ettermiddag/kveld.

• Alle får tilsendt en QR-kode på sms som scannes ved inngang til catering før du kan forsyne deg med mat.

• Catering og hang-out område finner du på Kulturhuset.

• Har du glemt mobil kan catering også søke deg opp med navn.

• Vi legger til rette for enkelte matbehov: Gluten, laktose og vegetar. Har du andre behov utover dette ta gjerne med deg matpakke.

• Drikke og smått å spise finnes også i cateringområdet. Her kan du også ta deg en pause eller oppbevare sekk (på eget ansvar). Stjerneskudd tar seg en runde til alle på jobb med en hyggelig oppfriskning.

• Vær miljøvennlig: Ta med egen vannflaske/termokopp. Vi fikser innholdet 😊

 

 

VELKOMMEN PÅFRIVILLIGFEST!

Hold av lørdag 06.09! Da fortsetter vi feiringa av 10-års jubileum med fest for både frivillige og stab. Mer info og påmelding kommer 😊 

 

PRAKTISK HMS-INFORMASJON

 

Politi -112    Brann - 110   Medisinsk - 113

 

Arrangørensverdier og mål:

Rakettnatt ønsker å skape et trygt og sikkert arrangement for alle involverte, en sikker og god arbeidsplass, samt etterlate oss området slik vi fikk det. Skal vi få dette til, må alle som jobber med oss tenke på egen og andres sikkerhet, bruke sunn fornuft, forebygge arbeidsulykker og ta hensyn til andre.

Vi ønsker en arbeidskultur der alle de frivillige skal føle seg velkommen, og har derfor nulltoleranse for diskriminering på bakgrunn av kulturell tilhørighet, rase, legning, utseende o.l. Vi respekterer andres intimgrenser, bruker ingen skjellsord og tillegger ingen egenskaper basert på mennesketyper.

Når din frivilligvakt starter, samles alle de frivillige til en opplæring- og sikkerhetsbrief. Dette er for å minne om rutinene som gjør det lettere å jobbe trygt sammen på festivalområdet.

 

Bekledning/verneutstyr

Da vi arbeider ute, er det viktig med gode klær og skotøy. Ta gjerne med deg skifteklær (varmt tøy) i tilfelle du blir kald, og ha gode sko på deg. Alt personell skal, uten unntak, benytte seg av verneutstyr når situasjonen krever det. Det kan være refleksvest, hjelm, arbeidshansker, vernesko, fallsikring ved arbeid i høyden m.m. Øreplugger er tilgjengelig på produksjonsområdet.

 

Pause, mat ogdrikke

Alle frivillige har krav på 30 minutters matpause per vakt dersom vakten er over 5,5 timer. Lederen din setter opp en liste for pauseavvikling for alle de frivillige i starten av vakten. Gi beskjed om du merker du har lavt blodsukker eller trenger ytterligere pause. På frivilligområdet er det snacks, drikke og mulighet for å slappe litt av.

 

Uønskedehendelser og ulykker

Ikke løft for tunge ting, ha lav terskel for å be om hjelp. Si ifra til din nærmeste leder om du ikke er komfortabel med å gjøre oppgaven du blir satt til. Gjør deg også kjent med portene ut av området og hvor nærmeste brannslukningsapparat er plassert. Lytttil din arbeidsleder. De har god oversikt over de ulike oppgavene, og hvordan de skal kunne gjennomføres for å unngå uhell, skader og uheldig belastning.

 

Alle ulykker, nestenulykker, avvik og andre uønskede forhold skal rapporteres til nærmeste leder eller direkte til HMS-koordinator.

 

Førstehjelp

Førstehjelpsutstyr finnes på frivilligområdet, i festivalsentralen, i produksjonsområdet og hos sanitet.

 

Kjøretøy

Kjøretøy skal ikke kjøre raskere enn gangfart, og alle som opererer kjøretøy og andre maskiner skal ha med gyldig førerkort.

 

Søppelsortering
Det er alles ansvar å holde arbeidsplassen ryddig til enhver tid. Følg veiledning for avfallssortering.

 

Ta vare på deg selv og andre! Hvil, spis og drikk mye vann!

 

_______________________________________________________________

 

// ENGLISH

Hello, and welcome to the Rakettnatt team!
We’re excited to have you on board and are really looking forward to the festival.


As a volunteer, you’ll receive a festival pass for your work — your ticket is available here:

Festival wristbands are picked up at the ticket booth at the entrance.
They will have a complete overview of which wristband you’re supposed to receive.
Everyone with a weekend pass, or a day pass for Thursday, Friday, or Saturday must pick up their wristband on the same day they plan to attend the festival. All volunteers have a Thursday pass included.

Volunteers should use the line marked “Guest List/Accreditation”, and don’t forget to have your ID ready. Once you’ve got your festival wristband, it’s time to enjoy the music and festival vibes!

Want to join the party and celebration after the festival? Check the date at the bottom 😊


Don’t hesitate to reach out if you have any questions! The volunteercoordinator is bound by confidentiality.
📧 Email:frivillig@rakettnatt.no
📞 Phone: +47 404 99 866/ +47 406 14 648

ACCESS TO THEAREA & UNIFORM

• Your work uniform is a reflective vest. To reduce environmental impact, we use reusable clothing.

• The vest makes you visible in your role and will be handed out by your team leader. It must be returned after your shift.

• If you’re working in the VIP tent, your outfit will be a black shirt with the logo. This must also be returned after your shift.

• To enter the arena for work, you must wear a work wristband as proof. This must be shown to security every time you enter the area.

• The wristband shows which day you’re working.

• If you’re working before or after the festival, you don’t need to collect a work wristband — you’ll receive a rigging wristband from the person who greets you.

• Always follow info sent via SMS before your shift.

• All volunteers receive Rakettnatt merch. You can choose between two types of caps or a beanie. We have a limited amount of each — be quick if you have a favorite!

• We encourage picking up your wristband(s) in advance to avoid lines before your shift.

Times available here:

✅ Volunteer meeting – Monday 25.08 at Bryggeriet
✅ Volunteer office at Tvibit – Opening hours:
Tuesday 26.8 and Wednesday 27.8: 11:00–19:00
Thursday 28.8 – Saturday 30.8: 12:00–18:00

ATTENDANCE &SHIFT INFO

• Afternoon shifts during festival days:
Your team leader (for your bar/work area) will be clearly visible with a sign so you can easily find your team.
Pick up your wristband and register at the volunteer office first. If you already have your wristband, go straight to your group.

• Working before/after festival days:
Follow the info sent via SMS before your shift. Meeting location and contact info will be included.

• The volunteer office is located inside Tvibit. Your team leader will meet you outside.

• Be on time and sober for your shift. Alcohol is not allowed while wearing a work wristband or uniform.

• SMS reminders with useful info will be sent before each shift.

• Your shift leader will organize breaks so everyone gets time to rest/eat. Let them know if you need a drink break or just a moment to breathe.

• The weather forecast looks promising, but we all know where we live! Bring extra clothes just in case — you can store your backpack in the catering area at Kulturhuset.

• Remember a valid driver’s license if you’ll be driving during your shift!

MEAL INFO

• If your shift is longer than 5.5 hours, a meal is included.
Lunch for daytime shifts and dinner for afternoon/evening shifts.

• You’ll receive a QR code via SMS which will be scanned at the catering entrance before you can get food.

• Catering and hang-out areas are located at Kulturhuset.

• If you forget your phone, catering staff can also look you up by name.

• We cater to certain dietary needs: gluten-free, lactose-free, and vegetarian.
If you have other dietary requirements, feel free to bring your own food.

• Drinks and snacks are also available in the catering area. You can take breaks or store your bag here (at your own risk).
Our cheerful "Sunbeams" will also make rounds with refreshing treats for everyone on duty.

• Be eco-friendly: Bring your own water bottle or thermal cup — we’ll fill it for you 😊

WELCOME TO THE VOLUNTEER PARTY

Save the date: Saturday, 06.09!
We’re continuing the celebration of our 10-year anniversary with a party forboth volunteers and staff.
Invite coming soon 😊

 

 

 

PRACTICAL HSE-INFORMATION

Police - 112    Fire department - 110    Ambulance -113

 

The festival’s values and goals

RakettNatt wants to create a safe and secure event for everyoneinvolved, and not damage the area we use. To do this, everyone that workstogether must think about their own and other’s safety, use common sense,prevent accidents at work, and take care of each other.

We want a work environment where everyone feels welcome, and we have zero tolerance for discrimination of cultural background, race, sexual identity, looks, and alike. We respect other people’s boundaries and under no circumstances bully or say something hurtful to one another.

When your shift starts the volunteers gather for a training- and safety brief. This is to remind you about the routines that makes it easier to have safe work conditions.

 

Clothing/protection

When we work outside it is important with good shoes and clothing. Take some warm clothes with you in case it gets cold and shoes that are good for walking/standing. All employees shall, with no exception, use helmets, gloves, protective shoes, and fall safety if you work up high when the situation demands it. Earplugs will be available in the production area. 

 

Break, food and drinks

If your shift is 5,5 hours or more you are entitled to a 30 minute break. Your group leader will organize breaks between the volunteers at the beginning of the shift. Let them know if your blood sugar is low or you need aminute. At the volunteer hang-out area there will be snacks, beverages, and a place to relax. Unfortunately, we cannot cater to all allergies. We will only be serving gluten-free, lactose-free, and vegetarian options in addition to the main alternative. Bring your own food if you have a serious allergy.

 

Unwanted events and accidents

Do not lift too heavy, ask for help any time you need it. Tell your group leader if you don`t feel comfortable doing the work you are assigned to. Memorize exits in the festival area and where you can find the nearest fire extinguisher. Listen to your leader – they know the different assignments well and how to prevent accidents, injuries, and heavy strains.

 

All accidents, close calls, deviations, and other unwanted happenings are to be reported to your closest leader or directly to HSE coordinator.

 

First Aid

First aid kit can be found at the volunteer hang-out area, festival depot, in the production area, and with the sanitation group.

 

Driving

Vehicles will have a speed limit correlating to walking speed in the production area. A valid driving license must be with the driver at all times when operating the vehicle.

 

Garbage

We all have a responsibility to always keep our workspace nice and tidy. Follow the instructions for garbage sorting on the festival premises.

 

Take care of yourself and others! Rest, eat and drink lots of water!

 

Kind regards

Volunteer coordinators