AVTALE MELLOM DUGNADSLAG
OG RAKETTNATT AUGUST 2024

Takk for at dere vil registrere dere som dugnadslag til årets RakettNatt!

 

*Scroll ned for å finne informasjon om helse, miljø og sikkerhet (HMS)  

 

Godtar dere betingelsene har dere elektronisk signert avtalen mellom dere som dugnadslag og RakettNatt AS, og begge parter forpliktes til å holde sin del av avtalen. Disse betingelsene er til for å gi både dere som dugnadslag og oss som festival den forutsigbarheten vi trenger, og ved å signere denne avtalen er dere innforstått med kravene som stilles når man jobber på RakettNatt. Signering av avtalen vil ikke automatisk gi dere plass som dugnadslag. Bekreftelse på godkjent søknad vil sendes ut så fort vi har startet gjennomgangen av alle registreringer.

Les gjennom og gjør dere kjent med avtalen. Kontaktperson/skjemautfyller er ansvarlig for at alle som skal jobbe for dugnadslaget får anledning til å lese denne informasjonen:

  

 

På jobb hos RakettNatt forventer vi at dere:

 

  • Er 18 år eller eldre (etter avtale kan vi gjøre unntak for aldersgrensen)

  • Møter edru og presis til de vaktene dere har blitt tildelt

  • Melder fra til ansvarlig dersom dere ikke kan møte på vakt grunnet sykdom eller lignende

  • Bruker tildelt uniform/crewklær når dere er på jobb hos oss

  • Overholder taushetsplikten og forholder dere lojale til festivalen

  • Dersom dugnadslaget får frafall på antall personer etter at avtale er inngått med arrangør, er det selv forpliktet til å finne erstatningspersonell for frafallet.

  • Gir alt dere har og arbeider med et smil, husk at dere er representanter for festivalen for alle som møter dere i arbeid hos oss!

 

Når dere jobber hos RakettNatt kan dere forvente følgende av arrangør:

 

  • Crewklær som dere bruker på jobb

  • Mat og drikke på vakt over 5,5 timer

  • Forsikring i sammenheng med festivalarbeidet

  • Bevis på arbeidet etter ønske

  • Opplæring i det arbeidet dere er satt til å gjøre

  • Lønn etter avtale

 

I tråd med nye personvernregler samtykker dere også til at RakettNatt AS kan lagre personopplysninger om dere i vårt system hos Arkon Festival til eget bruk, så lenge vi har behov for det. Opplysningene vil ikke bli delt med en tredjepart, og dere kan når som helst be festivalen om innsyn i hvilke opplysninger som er lagret eller be om at alle eller deler av opplysningene blir slettet. Dere aksepterer også at vi kan bruke bilder som er tatt av dere på jobb kan benyttes av RakettNatt.

 

All informasjon dere som dugnadslag tilegner dere er taushetsbelagt. Dere har ikke under noen omstendigheter anledning til å uttale dere om festivalen eller festivalens samarbeidspartnere overfor media uten å avklare dette med deres nærmeste leder og presseansvarlig. Dette gjelder også etter at arbeidsforholdet er endt. 

 

 

PRAKTISK HMS-INFORMASJON

 

 

Arrangørens verdier og mål:

Rakettnatt ønsker å skape et trygt og sikkert arrangement for alle involverte, en sikker og god arbeidsplass, samt etterlate oss området slik vi fikk det. Skal vi få dette til, må alle som jobber med oss tenke på egen og andres sikkerhet, bruke sunn fornuft, forebygge arbeidsulykker og ta hensyn til andre.

 

Vi ønsker en arbeidskultur der alle som er på jobb skal føle seg velkommen, og har derfor nulltoleranse for diskriminering på bakgrunn av kulturell tilhørighet, rase, legning, utseende o.l. Vi respekterer andres intimgrenser, bruker ingen skjellsord og tillegger ingen egenskaper basert på mennesketyper.

 

Når deres vakt starter, samles alle som skal jobbe til en opplæring- og sikkerhetsbrief. Dette er for å minne om rutinene som gjør det lettere å jobbe trygt sammen på festivalområdet.

 

Bekledning/verneutstyr

Da vi arbeider ute, er det viktig med gode klær og skotøy. Ta gjerne med dere skifteklær (varmt tøy) i tilfelle dere blir kalde, og ha gode sko. Alt personell skal, uten unntak, benytte seg av verneutstyr når situasjonen krever det. Det kan være refleksvest, hjelm, arbeidshansker, vernesko, fallsikring ved arbeid i høyden m.m. Øreplugger er tilgjengelig på produksjonsområdet.

 

Pause, mat og drikke

Alle har krav på 30 minutters matpause per vakt dersom vakten er over 5,5 timer. Lederen deres setter opp en liste for pauseavvikling for alle som er på jobb i starten av vakten. Gi beskjed om dere merker at dere har lavt blodsukker eller trenger ytterligere pause. På frivilligområdet er det snacks, drikke og mulighet for å slappe litt av. Vi kan dessverre ikke ta hensyn til alle allergier, og har kun mulighet til å tilby glutenfri, laktosefri og veganske retter i tillegg til hovedtilbudet. Ta med egen mat ved alvorlige allergier.

 

Uønskede hendelser og ulykker

Ikke løft for tunge ting, ha lav terskel for å be om hjelp. Si ifra til deres nærmeste leder om dere ikke er komfortable med å gjøre oppgaven dere blir satt til. Gjør deg også kjent med portene ut av området og hvor nærmeste brannslukningsapparat er plassert. Lytt til deres arbeidsleder. De har god oversikt over de ulike oppgavene, og hvordan de skal kunne gjennomføres for å unngå uhell, skader og uheldig belastning.

 

Alle ulykker, nestenulykker, avvik og andre uønskede forhold skal rapporteres til nærmeste leder eller direkte til HMS-koordinator.

 

Førstehjelp:

Førstehjelpsutstyr finnes på frivilligområdet, i festivalsentralen, i produksjonsområdet og hos sanitet.

 

Kjøretøy:

Kjøretøy skal ikke kjøre raskere enn gangfart, og alle som opererer kjøretøy og andre maskiner skal ha med gyldig førerkort.

 

Søppelsortering:

Det er alles ansvar å holde arbeidsplassen ryddig til enhver tid. Følg veiledning for avfallssortering.

 

 

Ta vare på dere selv og andre! Hvil, spis og drikk mye vann!

 

Medisinsk – 113     Politi – 112      Brann - 110